יום שישי, 25 בדצמבר 2009

אינטרנט וטלפון ב10 ש"ח בחודש - מדריך חסכון

כפי שהכותרת מרמזת, הפוסט הזה לא קשור לצילום. אפשר לחשוב שאין יותר מה לכתוב על צילום. האמת שזה לא נכון, קיימים אצלי בתכנון פוסטים בנושא הדפסות, מצב צילום LiveView, צילום פנורמה בתלת מימד (תתפלאו אבל יש כזה דבר והוא אפשרי), וקינוח בנושא Google StreetView, שזה בעצם שירות של גוגל המציג אלפי תמונות פנורמיות של רחובות המחוברות בניהן (עדיין לא בארץ).

נחזור לעניין, הפוסט הזה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף. החיסכון יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה!

הכל התחיל אצל בזק
הייתי לקוח מאוד מסור לבזק, עשרות שנים בעל קו טלפון (לפני שנולדתי), אחד מגולשי הצ'אטים הכבדים בתקופה של מודם ה56K האיטי והרועש, ובין הלקוחות הראשונים של האינטרנט המהיר. אני מאלה שרכשו מודם ADSL ב400 ש"ח מחנות בזקסטור. הספקתי לעבור ממהירות חצי מגה ל1.5 מגה (סה"כ 7 שנים).
הסיפור המעצבן התחיל לפני שלושה חודשים, כאשר עוד הייתי בהתחייבות. הטריד אותי מאוד שבזק מפרסמת מבצע 100 ש"ח לחודש עבור אחזקת קו, חבילת דקות וחיבור אינטרנט 4 מגה לחצי שנה בכל חור אפשרי, אך לא מאפשרת ללקוחות קיימים להצטרף למבצע זה.
הודות לאתר כמה זה, החלטתי לנייד את קו הטלפון שלי לחברת 012 סמייל, בעיקר בזכות הטבה של 3 חודשים ראשונים עם שיחות לנייחים ללא הגבלה, כל זאת בעלות של 10 ש"ח לחודש עבור "מתאם שיחות".
למרות שאני לא נחשב דברן גדול, הצלחתי לחסוך כמה גרושים (החיסכון משמעותי יותר למתניידים המדברים הרבה).
עד אז הייתי משלם לספק האינטרנט (בזק בינלאומי) 30 ש"ח לחודש, עבור תשתית ADSL (בזק) 50 ש"ח ואחזקת קו עוד ,50 סך הכל 130.
לאחר הניוד הוצאות התקשורת הכוללות עמדו על 90 ש"ח לחודש: 10 למתאם שיחות, 30 לספק ו50 לתשתית.
בזק גובה 25 שקלים עבור קו "אינטרנט נטו" רק לאחר 3 חודשים מההתנתקות, וכאמור נהניתי משיחות חינם לנייחים בזמן הזה.
אח"כ המחיר מגיע ל115 ש"ח לחודש וללא שיחות חינם. לא הרבה יותר זול מהמצב הקודם (130).
עברו 3 חודשים, נגמרה ההתחייבות (לספק ולתשתית), וגם מבצעים חדשים הגיעו מבזק.
להלן טבלה המרכזת את המחירים בצורה נוחה וכוללת מספר אפשרויות לבחירה בסוף ההתחייבות. אם ההתחייבות שלכם עומדת לסתיים בחודשים הקרובים, מומלץ לנייד את קו הטלפון כבר עכשיו ולחסוך עוד.




  • לחצו על הטבלה כדי לראותה במלואה (8 עמודות).
  • המחירים כוללים מע"מ ונכונים ל26.12.2009. 
  • מחיר מתאם השיחות למדברים מעט ב012, למדברים הרבה חבילות יקרות יותר עם מתאם ללא תשלום. 
  • המחירים לא כוללים זמן אוויר.

הרבה אנשים מחכים לסיום ההתחייבות שלהם כדי להתקשר ולסחוט מחיר טוב לתקופת ההתחייבות הבאה. ידוע שניתן להוציא כך מחירים טובים מאוד, במיוחד אצל ספקיות האינטרנט. אבל אצל התשתית זה לא פשוט, המוקדניות בבזק אוטוטו יוצאות לפנסיה והן מכירות את כל הטריקים והשטיקים של הישראלים בעל פה, מה גם שבתחום התשתית אין תחרות. בזק יודעים בדיוק מה המחירים אצל HOT ויודעים שאתה כבול אליהם.
ניסיתי להצטרף למבצע החדש הכולל קו טלפון (הייתי מוכן כבר להתנייד בחזרה) וחיבור אינטרנט ב50 ש"ח לחודש לחצי שנה ראשונה. עזבו שהמחיר אח"כ קופץ פי 2 ויותר (תלוי במהירות שנבחרה), בכל זאת מבצע משתלם. כרגיל בזק סירבו, למרות שנגמרה ההתחייבות ואין לי יותר קו בזק בבית, אני לא נחשב לקוח חדש.
דבר נוסף שעצבן אותי היא העובדה שאני לא מחובר לרשת NGN למרות שלכל השכנים כבר יש, ולמרות שלפי הבדיקה באתר בזק מס' הטלפון (הפיקטיבי) שלי כן מחובר לNGN.
משימור לקוחות הצלחתי להוציא 50 ש"ח וחודש ראשון חינם עבור 1.5 מגה וסכום של 100 ש"ח בערך עבור 10 מגה (לפני שהודיעו לי שאין עדיין כיסוי NGN אצלי).
בבזק בינלאומי המצב היה יותר מעודד, הוצאתי מהם 1.5 מגה ב20 ש"ח לחודש (התחייבות לשנה) ו10 מגה ב48  ש"ח לחודש בהתחייבות לשנה וחצי.

מה שאני מחפש, זו מהירות העלאה גבוהה, ולכן קרץ לי חיבור הNGN. אבל מה שיותר קרץ לי הוא חיבור האינטרנט הסלולארי עליו פירטתי בפוסט ישן יותר על שידור וידאו חי בהזרמה. אוסיף רק שניתן לרכוש סים וחבילת גלישה בלבד ולהשתמש בכל סלולארי דור 3.5 בתור מודם, אין צורך לשלם גם על נטסטיק/נתב מיוחד. כך ניתן להגיע למהירות העלאה של שעוקפת את בזק וHOT בסיבוב. החסרון הוא תעבורה מוגבלת לחודש, וחסימת שיתוף קבצים וVoB (שיחות אינטרנט כגון סקייפ) אצל סלקום. למרות הכל ניתן להשיג מחיר טוב בפלאפון (חצי מחיר לרוכשים נטסטיק+סים+חבילה במעמד קנייה של מכשיר חדש) או לסטודנטים בעלי ויזה וחשבון סטודנט בבנק לאומי - סים+חבילה ב40 ש"ח לחודש בלבד (תעבורה של 10 GB לחודש ואם תרצו נטסטיק בתוספת 20 ש"ח).

סלקום מבצעת Traffic Shaping, מאטה שיתוף קבצים ואף חוסמת שירותי VoB כגון סקייפ.
הוספתי לטבלה מעל עמודה נוספת המפרטת את מחיר האינטרנט+נתב שמציעה סלקום. כמה הבהרות נוספות:
כמות התעבורה החודשים לא מוגבלת, צעד חכם לקראת הצרכנים, שאר החברות הסלולאריות מגבילות את התעבורה למס' GB בחודש, כאשר מתבצעת חריגה חשבונכם יקנס בסכום נוסף (והרבה יותר יקר לפי KB)
עם זאת סלקום מראה את פרצופה האמיתי כאשר מתערבת בתעבורת המשתמשים ומצפצפת על נייטרליות הרשת.
בניגוד לכמה ספקיות אינטרנט שמכחישות את התערבותן בתעבורת הרשת, סלקום מודה בזאת שחור על גבי לבן, כמצוטט מתקנון השירות שלה (זהירות PDF):
"8.6 סלקום שומרת לעצמה את הזכות להאט באופן יזום את קצב העברת הנתונים בכל מקרה בו האטה זו נדרשת לצורך ויסות עומסים ו/או לצורך אי פגיעה במשתמשים אחרים.
8.7 מבלי לגרוע מהאמור לעיל תהיה סלקום רשאית להאט את קצב העברת הנתונים לפי שיקול דעתה בכל שירותי P2P בהם עושה שימוש הלקוח ו/או במקרה של שימוש בתוכנות שיתוף קבצים ו/או בתוכנות בהם מועברים קבצים  ו/או תכנים בין משתמשים שונים. כמו כן תהא סלקום רשאית להאט את קצב העברת הנתונים במקרה בו לקוח עושה שימוש העולה על פי שלושה מהכמות
הממוצעת. של לקוח ברשת סלקום ו/או במקרה בו כמות השימוש של הלקוח מפריעה לפעילות הרשת ו/או למשתמשים אחרים ברשת"
ראו הוזהרתם!

הגדרת מונחים חשובים:
  • מודם רשת- מודם ADSL/כבלים המתחבר למחשב/לנתב דרך כבל רשת תקני.
  • נתב אלחוטי (ראוטר)- מכשיר שתפקידו לנתב ולפקח על תעבורת הרשת הביתית. לרוב מכיל חיבורים חוטיים (לחיבור מחשבים עם כבלי רשת) וחיבורים אלחוטיים (באמצעות אנטנה). נתב יכול להתחבר למודם רשת עם כבל דרך יציאת WAN. ניתן לשנות הגדרות דרך ממשק הדפדפן.
  • ממשק דפדפן- לכל נתב קיים ממשק הגדרות אליו ניתן להיכנס ע"י הקלדה של כתובת הIP שלו בדפדפן והזנת שם משתמש וסיסמה.
  • שרת DHCP- קיים בכל נתב, מנהל אוטומטית את כל המחשבים המחוברים (חוטית ואלחוטית), מחלק לכל אחד כתובת IP ומכוון כל מחשב לשער האינטרנט המועדף.
  • שער אינטרנט- כתובת IP אליה צריך לגשת כדי לקבל גישה לאינטרנט.
  • טלפון אינטרנטי- שירות בטכנולוגית VoB- Voice Over Broadband (נקרא גם VoIP) המאפשר העברת שיחות טלפון על תשתית האינטרנט. ניתן לבצע שיחות באמצעות תוכנת מחשב (עם חשבון SIP) ובאמצעות מתאם שיחות.
  • מתאם שיחות- התקן נוסף אותו מקבלים מספקית שירותי הטלפוניה (012/נטוויז'ן/בזק בינלאומי). תפקידו לחבר בין טלפון קווי רגיל לטכנולוגית הטלפון האינטרנטי. פרטים בהמשך.
  • נתב שכן- נתב השייך לשכן אשר בחר להשאיר את הרשת האלחוטית שלו פתוחה ללא הצפנה וללא סיסמה. רצוי לבקש מהשכן אישור לפני השימוש.
  • כתובת MAC- מספר ייחודי לכל רכיב רשת (נתב/כרטיס רשת) בן 12 ספרות (מספרים ואותיות) על פיו ניתן לזהות את הרכיב באופן חד משמעי.
  • שם רשת SSID- שם הניתן לרשת אלחוטית. הנתב משדר את שם הרשת באייר ברציפות ביחד עם מספר הMAC וערוץ התדרים. ניתן לבטל את שידור השם ואז רק מי שיודע את כתובת הMAC יכול להתחבר לרשת זו.

אינטרנט אלחוטי מהשכנים
אני גר בבלוק עם 6 קומות מגורים, ליד הבלוק יש עוד 2 בלוקים עם 9 קומות. סך הכל נקלטים מחדרי 13 רשתות אלחוטיות בתקן G. אם אני בודק מעוד חדרים בדירה ניתן למצוא עוד 5 רשתות. 4 רשתות מתוך ה13 הן חופשיות- ללא הצפנה, וללא סיסמת כניסה לממשק הנתב.
האפשרות הזו ידועה זמן רב, ניתן אף להתאגד מספר שכנים ולהשתמש בחיבור אינטרנט אחד עם הצפנה וסיסמה מוסכמת מראש.
אך אחד החסרונות הוא המחסור בקו הטלפון, הוריי לא הסיכמו לוותר עליו. כעת קיים פתרון איכותי גם לבעיה זו.

מתאם שיחות עם פוטנציאל לא ממומש
מתאם שיחות הוא בעצם עוד מכשיר אלקטרוני הצורך חשמל, אליו מחברים את הטלפון הרגיל ואת המודם והנתב.אם אין חשמל - אין טלפון, אם אין אינטרנט - שוב אין טלפון.
עד כאן הכל טוב ויפה, עד הרגע שבו הטכנאי שהתקין לי את הקו הגדיר כמה הגדרות מכוערות:
הטכנאי קבע שמתאם השיחות הוא זה שיחייג לאינטרנט (יש להזין את שם המשתמש והסיסמה של הספק בממשק המתאם). עד אותו זמן החיוג היה מתבצע דרך הנתב. למזלי היה ברשותי מודם רשת ADSL נפרד בהשאלה מבזק. לאלו שברשותם נתב הכולל בתוכו מודם ADSL מציעה 012 מודם חיצוני נוסף בהשאלה.
ההסבר לשטות הזו היא מתן עדיפות (רוחב פס) מספיקה לקו הטלפון. אבל החסרונות רבים: המתאם נוטה להיתקע בעת שימוש כבד (הרבה הורדות עם הרבה מקורות) בתוכנות שיתוף קבצים, וגם לא ניתן לבצע ניתוק-חיבור אוטומטי להחלפת IP עבור הורדת ישירות כדוגמת Rapidshare.

תרשים רשת טיפוסית בעלת מתאם שיחות. (מקור: ויקיפדיה)


012 סמייל הולכים עם הראש בקיר.
לדברי 012, חייבים חיבור ADSL/כבלים בצמוד למתאם השיחות כדי שהחיוג יתבצע דרכו.
מסתבר ש012 היא זו שהולכת עם הראש בקיר, לא קיימת מגבלה טכנולוגית. טכנית ניתן לאפשר חיוג מהנתב ולהגדיר את מתאם השיחות להתחבר דרכו. כך ניתן לקחת איתך את מתאם השיחות ולהתחבר מכל נתב בעולם עם חיבור אינטרנט.
אחד היתרונות הקיימים בחיבור קו אינטרנטי הוא ניידות. לא קיימת חובה להשתמש במתאם שיחות כלל וכלל, ניתן להתקין תוכנה חינמית (כמו סקייפ) ולהתקשר דרכה מכל מקום בעולם במחיר שיחה מקומית. אבל בשביל זה צריך את פרטי הSIP של המנוי, ו012 לא מאפשרת זאת למרות שהאינטרס שלה צריך לאפשר לאנשים לדבר כמה שיותר. מידע נוסף בכתבה בפוקט.
כאשר ביקשתי מהטכנאי את הסיסמה לשינוי הגדרות הוא סרב, כאשר בדקתי את העניין מול שירות התמיכה הטכנית נאמר לי שאין אפשרות למסור את הסיסמה ולא ניתן להגדיר את מתאם השיחות "מאחורי" הנתב. לאחר 40 דקות שיחה התייאשתי.
לאחר חיפוש בגוגל לגבי מתאם השיחות מצאתי יוזר וסיסמה המאפשר לשנות הגדרות בסיסיות, ביניהן מתן אפשרות לחיוג דרך הנתב.

הסיבה לדעתי בגללה 012 לא מפרסמת את הסיסמה ואת הגדרות הSIP היא כנראה בגלל שהם מפחדים להפסיד את שוק השיחות הבינלאומיות. ברגע שכל אחד יוכל לקחת את מתאם השיחות שלו איתו לחו"ל, או לחלופין לדבר מהמחשב הנייד שלו בבתי קפה בחו"ל באמצעות תוכנה במחיר שיחה מקומית, כנראה שענף השיחות לחו"ל יפסיד לא מעט.


גשר רשת.
אז אנחנו יודעים שאפשר לגרום למתאם השיחות להתחבר לנתב עם חיבור אינטרנט קיים, ללא חובת מודם צמוד למתאם.
אנחנו גם יודעים שלהתחבר לנתב שכן ניתן רק עם כרטיס רשת אלחוטי (מובנה או USB) ולכן שיחות מהמתאם (שיש לו רק חיבור לכבל רשת ולא אלחוט) לא אפשרי.
נכון?
לא נכון!
קיימת תכונה מעניינת (כמעט בכל נתב) שנקראת גשר רשת (Bridge Mode). האופציה מאפשרת חיבור 2 נתבים (או יותר) בשרשרת (אלחוטית כמובן). כך ניתן לחבר לרשת אלחוטית קיימת את מתאם השיחות שלכם וגם מחשבים בחיבור חוטי אל הנתב שלכם. הנתב יתחבר בצורה אלחוטית לנתב השכן. כתוצאה מכן ניתן להגדיל את טווח הקליטה של הרשת השכנה.
כך ניתן לחבר את קו הטלפון ואת מתאם השיחות לרשת אלחוטית שכנה ולהפטר מכל התשלומים האחרים.

תגידו שלום לדמי אחזקת הקו ול"אינטרנט נטו" של בזק.
למדברים מעט מומלץ לבחור במסלול הזול ביותר, 10 ש"ח לחודש עבור מתאם שיחות ללא התחייבות.
במידה ותרצו להתנתק, תאלצו להחזיר את מתאם השיחות למשרדי 012 סמייל הנמצאים בראשל"צ.
קיימים חבילות למדברים הרבה, החל מ-30 ש"ח לחודש ומתאם ללא עלות.
גם נטוויזן וגם בזק בינלאומי החלו לספק שירות זהה במחירים תחרותיים.

מומלץ להתאגד מספר שכנים ביחד ולקבוע על שכן אחד שכולם יתחברו דרכו, כך שאר השכנים יכולים להפטר מתשלומי אחזקת הקו בבזק/תשלום "אינטרנט נטו" על סך 25 ש"ח לחודש, תשלומי התשתית והספק. ניתן להתחלק שווה בשווה בעלות התשלומים האלה פעם אחת בלבד.
כדאי לבחור בחיבור 10 מגה בNGN או בכבלים (עם מהירות העלאה גבוהה) כדי לאפשר גלישה במהירות סבירה. חיבור 1.5 מגה אחד יכול להספיק ל4 שכנים (למשתמשי אינטרנט קלים) כאשר לכל אחד יש קו טלפון משלו (תיאורטית מס' קווי הטלפון האינטרנטיים מוגבל רק ע"י מהירות החיבור).
על השכנים לנייד את קו הטלפון שלהם מבזק לאחת מהחברות 012, נטוויז'ן, בזק בינלאומי ורק אז לבצע ניתוק מהתשתית. אתם לא רוצים לנסות לספר לטכנאי שבא להתקין את הקו מה אתם מתכננים, רוב הסיכויים שהוא לא יבין/סתם יתעצבן ויגיד שזה לא חוקי ולא תהיה תמיכה ובלה בלה בלה. אח"כ אתם מוזמנים לעקוב אחר המדריך.


המדריך לחסכון בעלויות התקשורת הביתית

ראשית עליכם לבדוק שמתאם השיחות עובד ומוציא שיחות כאשר הוא במצב פסיבי- כלומר כאשר הנתב מחייג, והמתאם לקוח ממנו את חיבור האינטרנט (כמו כל מחשב אחר המנסה להתחבר לאינטרנט דרך הנתב)

הגדרת מתאם שיחות "מאחורי" נתב.
הערה חשובה: מוקד התמיכה הטכנית של 012 סמייל לא נותן תמיכה טלפונית/כלשהי למשתמשים בדרך זו. במידה ויש בעיות בחיבור עליכם להחזיר את ההגדרות והחיבורים לקדמותם ורק אז לפנות למוקד התמיכה.



המדריך עבור מתאם שיחות מדגם AudioCodes MP-202 (בתמונה).

לפני שמשנים חיבורים, היכנסו לממשק המתאם בדפדפן בכתובת: http://10.100.101.1:8080/
שם משתמש: user
סיסמה: 012-wel! (סימן הקריאה הוא התן האחרון)

גם נטויזן ובזק בינלאומי משתמשים באותו מתאם שיחות, אם כי הסיסמה שונה, עליכם לברר אותה במוקד התמיכה הטכנית. במידה והם מסרבים, אמרו להם שהחלפתם ספק ועליכם להחליף את הסיסמה של החיוג לאינטרנט.

בחרו ב Automatic IP Address Ethernet Connection ואשרו.

עברו לממשק הנתב (הנתונים הבאים נכונים אם לא בוצע שינוי של "הגדרות המפעל")
נתבים מתוצרת TP-LINK כתובתם http://192.168.1.1
שם משתמש: admin
סיסמה: admin
נתבים מתוצרות אחרות (סימנס, אסוס ועוד רבים)
http://10.0.0.138
שם משתמש: Admin
סיסמה: Admin
רשימת כתובות IP לפי יצרן הנתב (PDF)
כיצד לדעת מי היצרן? במידה ולא שינו את שם הרשת SSID הריצו חיפוש בגוגל עם שם זה. ברוב המקרים שם הרשת מכיל את שם היצרן. במידה ושינו את השם, רוב הסיכויים שגם שינו את הסיסמה והרשת מוצפנת.

נווטו בתפריט אל הגדרות DHCP.
וודאו ששרת DHCP מופעל (Enable DHCP)
אופציה זו קיימת בכל הנתבים, במצב זה הנתב מחלק כתובות IP לכל מחשב המתחבר אליו ומפנה אותו לשער האינטרנט (GateWay) בצורה אוטומטית.
הגדירו את הנתב לביצוע חיוג בעצמו (בתפריט WAN), הזינו לשם את שם המשתמש והסיסמה של הספק שלכם.

שינוי חיבורים (פיסית):
חברו את המודם לנתב ישירות לחיבור WAN (או אם ברשותכם נתב משולב עם מודם חברו אליו את קו הטלפון)
חברו כבל מהנתב (אחת מהכניסות 1-4) אל נתב השיחות לחיבור WAN (עם ריבוע צהוב מעליו)
וודאו שאכן קיים חיבור אינטרנט וניתן לגלוש במחשב.
המתינו כמה שניות,ודאו שיש קו טלפון ושניתן לבצע שיחות.



תרשים גשר רשת ומתאם שיחות (מקור: ויקיפדיה|שיפוץ:אני)

חיבור גשר רשת לנתב שכן
במידה ולא בחרתם להתאגד כמה שכנים או שיש לכם ליד הבית בית קפה עם גלישה חופשית ניתן להתחבר, אך מומלץ ליידע את בעל הרשת ו/או לא להעמיס על הרשת הורדות כבדות ושיתוף קבצים. בטח שלא לשנות הגדרות מעבר למה שמפורט במדריך. תמיד זכרו שבכל רגע בעל הרשת השכנה יכול להתעצבן ולחסום את הגישה החופשית אליה.
ניתן להעזר בכרטיס רשת המחובר לכבל מאריך USB. בצעו סריקה ברחבי הדירה ובדקו היכן ישנה הקליטה הטובה ביותר (כמו בסרטים עם גלאי המתכות). במקום זה מומלץ למקם את הנתב שלכם.
זכרו, אתם לא מוגבלים עוד מבחינת חוטים: במידה ויש לכם טלפון אלחוטי בבית, אתם יכולים למקם את החבילה (נתב,מתאם שיחות,בסיס הטלפון האלחוטי) בכל מקום בבית לידו יש נקודת חשמל. (על כל המחשבים בבית להתחבר לנתב אלחוטית במידה והם לא ליד הנתב)

שינוי הגדרות בנתב השכן (לפני ביצוע ההעברה)
התחברו בצורה אלחוטית לרשת השכנה הנבחרת והיכנסו לממשק הנתב השכן.
קיימת רשימה של יצרני נתבים עם כתובת IP שם משתמש וסיסמה ברירת מחדל.
ברוב המקרים הכתובת היא: http://10.0.0.138
שם משתמש: Admin
סיסמה: Admin
המשך המדריך יסביר על הפעולות בנתב תוצרת ASUS, אך ההגדרות דומות מאוד וניתן לבצען עם כל נתב.

דבר ראשון במידה ומופעל FireWall עליכם לבצע פתיחת פורטים בנתב
Advanced Setup>NAT>Port Trigering לחצו Add ובחרו בפורטים הבאים:
5060
5061
6117
כולם מסוג "TCP/UDP"

נווטו בתפריטים אל Wireless Bridge. (תחת Wireless)
תחת AP Mode בחרו ב"Access Point". תחת Bridge Restrict בחרו Enabled
תחת Remote Bridges MAC Address הקלידו את כתובת הMAC של הנתב שלכם (רשום בתחתית הנתב) ואשרו.
הנתב השכן יאותחל. החיבור האלחוטי ינותק.

שינוי הגדרות בנתב שלכם
כעת עברו לממשק הנתב שלכם (רצוי בחיבור חוטי), במידה ויש לכם נתב מאותו דגם (לא חובה) ההגדרות זהות, רק יש לשנות בAP Mode למצב Wireless Bridge (בנתב TP-Link ההגדרה נקראת Bridge Mode) ולרשום את כתובת הMAC של הנתב השכן. כל נתב משדר את כתובת הMAC שלו בצמוד לשם הרשת, ניתן לצפות בכתובת דרך תוכנת הניהול המגיעה עם הדרייבר של כרטיס הרשת, הממשק של Windows מוגבל יותר ולא מאפשר זאת. בנוסף ניתן למצוא את הMAC דרך ממשק הנתב השכן
כמו כן עליכם לבטל כל הצפנה כלשי, אם הרשת השכנה לא מוצפנת, גם הרשת שלכם צריכה להיות זהה.
בחרו בערוץ זהה לרשת השכנה (מ1 עד 11), ניתן לדעת מהו הערוץ דרך תוכנת הניהול.

דבר אחרון וחשוב!
בנתבים בהם לא ניתן לבחור AP Mode (כמו בTp-Link) עליכם לבטל את שרת הDHCP בנתב שלכם דרך ממשק ההגדרות. לאחר מכן יש לאתחל את הנתב.

לאחר האתחול לא תוכלו להתחבר לנתב דרך הממשק האינטרנטי כי כתובת הIP משתנה! מקמו את הנתב במיקום עם הקליטה הכי טובה וחברו אליו את מתאם השיחות.
התחברו לרשת שלכם דרך כרטיס רשת אלחוטי (או דרך כבל רשת המחובר לנתב). בדקו אם קיים חיבור לאינטרנט. בדקו אם יש קו והאם ניתן לקבל ולהוציא שיחות.
במידה והנסיון לא צלח עליכם ללחוץ על כפתור Reset בנתב שלכם כדי שתוכלו להתחבר אליו כרגיל.


בהצלחה!

14 תגובות:

  1. אני יותר ויותר אוהב את הבלוג שלך!
    אני חיב רק לציין כמה דברים בנוגע לאינטרנט והגבלת מהירות. כל חברה עושה זאת הקסם הוא להיות אסרטיבי. קצת צעקות, קצת איומים, הרבה שפה גבוהה וכל אחד נכנע לרצונות שלי.

    אני כשאני נאלץ להתקשר אני מתחיל את השיחה כך:
    מקודנית: שלום סליחה שחיכתם שמי איקס במה אוכל לעזור?
    אני: שלום איקס אני רוצה לדבר עם אחראי משמרת
    מוקדנית: בלה בלה בלה
    אני: אני עסוק וחסר סבלנות תני לי את האחראי או שאני אזכיר גם את שמך..

    כשההאחראי עונה אני מביא מטח השמצות, חוזרים אלי ביום הבא עם אלף הנחות ומבצעים וכל הקבלה לאינטרנטת מתבטלת לשלוש חודש..עד הפעם הבאה

    השבמחק
  2. הדבר נכון לכל חברות התקשורת חוץ מבזק (וכנראה גם הוט), כמובן שצריך להיות אסרטיבי, אבל אני לא דוגל בצעקות. אחרי הכל מדובר באנשי שירות שלא אשמים. בנוגע לאיומים, האם אלו איומים להתנתק או איומים על חייהם של המוקדנים? =)
    כשאני התקשרתי להתנתק מבזק ניתקו אותי תוך 4 דקות ואני לא מגזים, כמעט ואין אפשרות להתמקח, בזק והוט הם קרטל מבחינתי.

    השבמחק
  3. ידידה שלי פיתחה אלגוריטם לעיבוד סרטונים קצרים לצילומי תלת מימד פנורמיים. מעניין אותי אם אתה מתכוון לעבודה שלה.

    השבמחק
  4. אני מניח שהתבלבלת במיקום התגובה.
    בכל אופן, התכוונתי ליצירת פנורמה תלת מימדית (סטריאוסקופית) כמו בקישור הבא:
    http://www.stereomaker.net/panorama/panoramae.htm
    (יש ללחוץ על Anaglyph)
    וכן, אפשר להפוך אוטומטית סרטוני וידאו לתמונה פנורמית רגילה:
    http://www.compression.ru/video/panorama/index_en.html
    (בתשלום)
    תמיד קיימת האפשרות לקחת סרטון וידאו, לפרק אותו לפריימים ולטעון לHugin, וכאן רק מתחילה דרך ארוכה ומייגעת.

    השבמחק
  5. איזה יופי של מדריך כתבת!
    אני במיקרה נתקלתי בו ואהבתי כל משפט ומשפט!

    אני אמשיך בחיפוש אחר הסיסמה של נטוויזן .. ואז אשתלט על העולם :)

    אגב מי שרוצה להגדיר הגדרות חיגן של mp202 בנטוויזן אז יש לשם כך שם משתמש בלאי שנותן לך לעשות את זה.. השם משתמש הוא:
    user
    סיסמה - אין.
    בהצלחה..!

    השבמחק
  6. שלום יוני!
    אני מאוד רוצה לדעת מה הסיסמא למתאם mp202 של 013נטוויז'ן. בפוסט שלך כתבת:
    "במידה והם מסרבים, אמרו להם שהחלפתם ספק ועליכם להחליף את הסיסמה של החיוג לאינטרנט."
    לא כל כך הבנתי מה להגיד להם, לדוגמא שעברתי אליהם מבזק ואז מה? למה אני צריך להחליף את הסיסמא?
    בנוסף, האם אתה חושב שזה יעבוד והם יתנו לי את הסיסמא?

    תודה!

    השבמחק
  7. אין לכם מה לצפות שחברות הטלפוניה יתנו לכם את הסיסמת Administrator (סיסמה המאפשרת גישה מלאה למתאם השיחות). כמו כן החברות לא מפרסמות את פרטי חשבון הSIP, כי זה יפגע להן ברווחים של השיחות לחו"ל. בדיוק בשביל זה קמה עצומת מחאה: http://www.planetnana.co.il/012sip/

    אולם, יש סיכוי שתקבלו גישה למשתמש מוגבל, בו ניתן לשנות רק חלק מההגדרות, כגון שינוי שם המשתמש והסיסמה של ספק האינטרנט שלכם. חברות הטלפוניה חייבות להביא לכם גישה לחשבון המוגבל הנ"ל.

    השבמחק
  8. מישהו יודע מה קוד משתמש וססמה למתאם השיחות MP202 של *בזק בינלאומי*?

    השבמחק
  9. בבזק בינלאומי המשתמש והססמה הם user/suer
    אשמח לדעת מה הפרטים לגבי admin . כמובן שהם לא נותנים אבל היה נחמד אם מישהו היה מדליף.

    השבמחק
  10. היי
    למתאם השיחות מהדגם הזה יש 2 יציאות לקווי טלפון.
    אחרי שאני נכנס אליו עם הסיסמא wel-012!, האם יש לי אפשרות לקנפג את היציאה השניה?
    הייתי שמח להגדיר בה את מספר הטלפון שיש לי מ-Google Voice, וכך לבצע שיחות טלפון בחינם לארה"ב.
    (אני מבין למה 012 לא תרצה שאעשה זאת, אבל רכשתי ממנה את המתאם הזה. הוא שלי!)
    ואגב, אם המתאם הזה מריץ לינוקס, האם 012 לא מפרים את ה-GPL בעצם זה שהם לא נתנו לי איתו שום מידע לגבי אפשרות קבלת קוד המקור שלו?

    השבמחק
  11. מדריך מעולה!

    בסעיף פתיחת הפורטים, ציינת פתיחת פורט 8080.
    הפורט הזה משמש את ממשק הניהול הוובי של המתאם.
    אין סיבה לפתוח את הפורט הזה לכל מאן דבעי, בעיקר ששם המשתמש והסיסמא ציבוריים.

    השבמחק
  12. תודה על ההערה, אכן אין צורך לפתוח את פורט 8080 וזה אף יכול להיות מסוכן. תיקנתי.
    עם זאת הנתבים של בזק לדוגמה מגיעים עם הפורט 8080 פתוח מהקופסא, כדי לאפשר לטכנאי בזק לשנות הגדרות מרחוק.

    לגבי התגובות האחרות, למתאם השיחות יש 2 שקעים, המאפשרים לחבר 2 קווים נפרדים על אותה תשתית (בתשלום נוסף). לא ניתן לקנפג כמעט כלום עם הסיסמה wel-012, צריך גישת מנהל.

    השבמחק
  13. שלום, האם ניתן לחבר לכרטיס רשת על המחשב, כאשר יש יציאת רשת פנויה, ואיך עושים זאת?

    השבמחק
  14. אין חדשות על סיסמת ADMIN ב-MP-202?

    השבמחק