יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

תערוכת פוטוקינה Photokina 2010 - טיסה ברגע האחרון

ראשית, אני מברך את כל קוראי הבלוג בשנה טובה, חגים שמחים ומועדים ומהנים.
שנית, אציין שהבלוג שלי חוגג שנה להקמתו!
קצת סטטיסטיקה:
  • בבלוג 34 פוסטים, בנושאים שונים ומגוונים, כולל מדריכים, מאמרים וביקורות ציוד. אתם מוזמנים לעיין בסרגל שמצד שמאל.
  • מעל 10,000 כניסות ייחודיות לבלוג מאז הקמתו, מעל 16,000 דפים שהוצגו, קרוב ל- 1000 כניסות מדי חודש.
  • 50% מהכניסות הן דרך גוגל, 30% דרך קישורים חיצוניים, 20% דרך כניסה ישירה (משורת הכתובות).
  • כבר עשרות רשומים לקבלת עדכונים בRSS או במייל, מי שעדיין לא נרשם מוזמן לעשות זאת בצד שמאל.
אני שמח שגעתי להחלטה נכונה- להתחיל לכתוב, ומה רע אם מישהו קורא על הדרך. הבלוג הזה הוכיח ומוכיח את עצמו, וגם עוזר לסדר לעצמי את הדברים בראש. זה פשוט כיף לקרוא תגובות שלכם, אתם מוזמנים להגיב תמיד, אני אוהב לעזור כפי שאתם כבר יודעים.

נמשיך,
כידוע לכולכם, חובבי הצילום, ב-21 לספטמבר (החודש) נפתחת תערוכת ציוד הצילום הגדולה בעולם. התערוכה, פוטוקינה 2010 שמה, מתקיימת כל שנתיים בעיר קלן שבגרמניה. היא עומדת להיות התערוכה המבטיחה ביותר, לאור האבולוציה האחרונה בתחום הצילום - מצלמות דיגיטליות ללא מראה עם עדשות מתחלפות (EVIL). ניתן לראות כבר היום את המהפכה עם כל ההכרזות האחרונות של היצרניות: סוני, פנסוניק, אולימפוס ועוד. בתערוכה אנו צפויים לגלות עוד הכרזות חדשות, וגם אלה שיגיעו לתערוכה יוכלו להתנסות בדגמים החדשים.

לפני חודש תכננתי לקנות כרטיסי טיסה ולטוס, עם עוד חבר לתערוכה. אך הגעתי למסקנה (גם בגלל אילוצים שלא בשליטתי) שלא לקנות כרטיסים מראש, ומקסימום לטוס ברגע האחרון. מחיר טיסה סדירה הלוך ושוב, עלה אז, 550$. להערכתי מחיר הטיול כולל טיסה, לינה ומחייה יכול להגיע כך ל1000$ לטיול של שבוע-שבועיים (ראו פירוט למטה).
בימים האחרונים בדקתי מחירי טיסה ברגע האחרון והתפלאתי - החל מ-130$ טיסה לשני הכיוונים!
  • כמובן שיש חסרונות, הטיול מוגבל כך לשבוע-חמישה ימים, מה שלא מאפשר לי לטייל יותר זמן גם בגרמניה בלי קשר לתערוכה. 
  • כמו כן ההתראה מאוד קצרה - לפעמים רק 5 שעות לפני הטיסה, מה שמשאיר בערך שעה להתארגנות (יש להגיע לשדה 3 שעות לפני ההמראה)
  • לא בטוח שבשבוע הבא המחירים יהיו כמו בשבוע שעבר, בגלל החגים.
בכל זאת, אני לא מגביל את עצמי לטיסה ישירה לקלן, אני אקח בשמחה גם טיסות לפרנקפורט, ברלין, בריסל ואפילו אמסטרדם. משם אפשר להגיע ברכבת במספר שעות נסיעה.
לשמחתי, קראתי בפורומים של D-spot, שעוד ישראלים כבר הזמינו כרטיסים ואוכל להיפגש איתם שם (יצרתי כבר קשר עם חלקם).
בנוסף, גם מייסדי האתר Mega-Pixel הישראלי שעוסק בחדשות צילום כתבות וביקורות בעברית, יגיעו גם הם לתערוכה, כך שאוכל להיפגש גם איתם (כתבתי לMega-Pixel מספר כתבות בעבר, אחת מהם ניתן לקרוא כאן) . המייסדים- מנהל האתר והעורך מתכננים לבצע מספר ראיונות עם נציגי היצרניות הגדולות, אתם מוזמנים לשלוח שאלות דרך הפורום של Mega-Pixel).

כמובן שאני מתכנן לתעד בוידאו את הטיול ולעדכן ישירות עם ביקורות Hands On וכו'.
ובכן, אני מרגיש חופשי להזמין את מי מקוראי הבלוג שיש לו שבוע פנוי החל מה-19 לספטמבר, יום ראשון הקרוב, להצטרף אלי לטיסה לתערוכה. המישהו הזה צריך להיות חביב (יתכן ויתבקש לתפקיד עוזר צלם), ספונטני (מוכן לטוס - או לא, בהתראה קצרה), ועם קצת מזומנים: סביב 1000$ עבור הטיול (אין לדעת לאן המחירים יטפסו).

עוד פרטים טכניים ומחירים (עודכן רטרואקטיבית):
  • התערוכה תפתח ב21.9 ותסתיים ב26.9.2010.
  • מחיר כניסה לתערוכה לפי המחירון: 27 יורו ליום בהזמנה מוקדמת, 43 יורו בקופות. סטודנטים בעלי כרטיס סטודנט בינלאומי (עולה 50 ש"ח להוציא בסוכנות הנסיעות) ישלמו 11 יורו ו 13 יורו ליום בהתאמה.
  • מחיר נסיעה ברכבת נע סביב 100 יורו לכל כיוון, מבקרי התערוכה רשאים לנסוע בחינם בתוך העיר קלן.
  • אני מתכנן לטייל בסביבה ולא להיות כל השבוע בתערוכה, קחו זאת לתשומת לבכם.
  • חבר שלי חזר השבוע מגרמניה, המחייה לא כל כך יקרה. האוכל זול, מחיר חצי ליטר בירה נע סביב 20 שקל.
  • לינה תעלה החל מ20 יורו ללילה, במלון 3 כוכבים/מוטל.
  • רוב הטיסות ברגע האחרון הן טיסות שכר, שיוצאות באישון לילה. משך הטיסה - כארבע שעות. 
עדכון: אתם מוזמנים לקרוא על הרשמים שלי מהתערוכה, לחצו כאן.
    שנה טובה וחג שמח!

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה