יום רביעי, 31 במרץ 2010

אזהרה: המחשב הנייד שארגון המורים מציע במבצע ממש לא מומלץ! דגם Excel ATX-1021

בשבוע האחרון מתפרסם (קובץ PDF, העתק בתמונה למטה) בכל העיתונים בעמודים הראשונים "מבצע" של מחשב נייד בהנחה גדולה מאוד לחברי ארגון המורים.


פרטי המבצע:
מחשב מיני נייד (NetBook) מדגם Excel ATX-1021.
מחיר לפני הנחה: 1500 ש"ח
מחיר למורים המוותרים על השי השנתי: 780 ש"ח.
שווי השי (תווי קניה): 400 ש"ח
מחיר למשועבדים לבנק הבינלאומי: 280 ש"ח.

המשועבדים לבנק-  הכוונה היא למי שיש לו/פותח חשבון בבנק הבינלאומי ומעביר אליו משכורת של 3000 ש"ח ומעלה למשך 36 חודשים, או בעלי/פותחי תיק השקעות על סך 100,000 ש"ח ומעלה. בנוסף חובה עליו לעשות שימוש חודשי של 500 ש"ח לפחות בכרטיס האשראי שיונפק באמצעות הבנק.

אז מה היה לנו פה: לפני הנחה 1500. כל שנה המורים מקבלים שי בתווי קניה לרכישה של מוצרי מזון- וויתרתם על השי, כלומר לקחו לכם 400 ש"ח.
במקום ה1500 אתם משלמים רק 780 + שי 400. בנתיים יוצא 1180 ש"ח.
במידה ואתם לקוחות הבנק הבינלאומי/מתכוונים להעביר לשם את המשכורת אתם מקבלים מענק על סך 500 ש"ח ישר לחשבון הבנק. כלומר בשורה התחתונה אתם נפרדים מ680 ש"ח (280 מזומן ו400 תווי קניה). כמו כן, באופן אירוני לחג הפסח, אתם משועבדים לבנק הבינלאומי, מחוייבים כל חודש להעביר אליו משכורת וגם לבזבז לפחות 500 ש"ח בכרטיס אשראי. אם יפטרו אתכם לא עלינו בתקופה הזו, כנראה שתצטרכו להחזיר את המענק, ששוויו הוא בסך הכל 500 שקל.

עם זאת, בהנחה שכבר יש לכם חשבון בבנק הבינלאומי ובכל מקרה מבזבזים יותר מ500 ש"ח בכרטיס אשראי, יתכן שהמבצע הזה משתלם לכם.
אם אתם מתכננים לעבור בנק בשביל לקבל את המענק הזה, דעו לכם שבבנק מזרחי טפחות מצטרפים חדשים מקבלים 1500 ש"ח מענק, אותו יוכלו לקבל ישירות לחשבון. או, כמה מפתיע, לנצל אותו לרכישת מחשב מיני נייד Haier!
עדכון: גם בנק לאומי יוצא במבצע - מענק של 1500 ש"ח ב36 תשלומים עם תנאים דומים.

מפרט המחשב (לפי חנויות אחרות באינטרנט):
סוג מעבד: Intel® Atom™ processor N270
זיכרון:  1,024 MB
דיסק קשיח: 160 GB
גודל מסך: 10.2 אינטש
מערכת הפעלה: Windows XP 

מחשב דומה, מסוג Hasee MJ122, מתחיל במחיר של 1235 ש"ח. המפרט כמעט זהה: אותו מעבד, זיכרון ומסך.
גילוי נאות: למחשב דיסק קשיח של 120GB, קצת פחות. והוא גם מגיע עם מערכת הפעלה לינוקסאית - אובונטו בעברית. אובונטו היא מערכת הפעלה מצויינת, ואני כותב שורות אלה באמצעותה, במסגרת שבוע לינוקס. אובונטו תומכת בעברית בצורה מלאה, וכוללת קהילת מפתחים ענפה שמוצאת פתרון לכל בעיה.
אם בכל זאת חשקה נפשכם בWindows XP, דעו לכם כי היא אינה נמכרת עוד בחנויות בנפרד (XP יצאה בשנת 2001). היא נמכרת רק עם מחשבים מיני ניידים שלא מסוגלים להריץ מערכות הפעלה חדשות - לשם השוואה, אובונטו תרוץ יותר טוב וללא מגבלות על מחשב כזה מאשר Windows 7 Starter.

לציבור המורים, יכול להיות שלא שמעתם על כך, אבל אתם יכולים להזמין את Windows XP (גרסת שדרוג) במחיר של 70 שקלים כולל משלוח דרך הסכם חותם שעשה משרד החינוך עם מיקרוסופט ישראל.
עדכון: בעוד שבועיים צריך להיחתם הסכם מחודש עם מיקרוסופט ישראל וצפויה הוזלה נוספת בעלויות. במסגרת ההסכם מוצעים בחינם הרשיונות של מערכת ההפעלה (XP, ויסטה, 7), בגרסת שדרוג,  כאשר התשלום הוא רק עבור המשלוח ואריזת הדיסקים. כמו כן ניתן להזמין את חבילת אופיס של מיקרוסופט.


המותג Excel זה מותג מדבקה.
מה זה מותג מדבקה? פשוט מאוד: לוקחים מוצר אנונימי (בד"כ מיוצר בסין), מייבאים אותו, ומדביקים לו שם כלשהו כיד הדמיון הטובה.

עדכון:
פניתי לOffice Depot במטרה לקבל עוד פרטים. נאמר לי ששם היבואן הוא Excel (שם מקורי), אשר עד כה ייבא מוצרים משרדיים כגון ג'ליוטינות ומוצרי נייר. זו הפעם הראשונה שהיבואן מספק מוצר אלקטרוני כלשהו. כאשר ביקשתי את תקנון המבצע נאמר לי שהוא לא בנמצא.
כששאלתי לגבי האחריות, התשובה הייתה כי האחריות לשנה היא ב- Office Depot ולא אצל היצרן.
כמו כן התשלום כולל 720 ש"ח + וויתור על השי למורים. את ההנחה הנוספת (על סך 500 ש"ח) תינתן לאחר הרכישה, בצורה של מענק ישירות לחשבון הבנק, במעמד פתיחת החשבון.

באותה הזדמנות הלכתי לבדוק את המבצע של המשביר לצרכן.
לפי הפרסום, הרוכשים ממוצרי החנות ב250 ש"ח ומעלה יזכו במחשב הExcel במחיר של 1300 ש"ח (במקום 1700).המבצע בתוקף עד 6.4.2010.
הגעתי למחלקת אלקטרוניקה וביקשתי פרטים. הנציג הפנה אותי למשרדי ההנהלה של הסניף. בסניף הפקידה קראה לרמקול לנציגה אחרת שמטפלת בעיניין. הנציגה הביאה לי קופסא של המחשב כדי להראות לי אותו. בתוך הכופסא הייתה תעודת אחריות, בה היה כתוב במפורש כי האחריות תתקבל רק במעבדות היבואן. הנציגה לא הסכימה שאצלם את תעודת האחריות, גם לא בטלפון הנייד.

עם זאת, בתחתית תעודת האחריות היה קישור לאתר האינטרנט של שירות הלקוחות: www.excel-pc.co.il.
תחת "תעודת האחריות" ניתן למצוא באתר את הנוסח המקורי אותו קראתי במשביר לצרכן.
בשלב מסויים עבר לידי וליד הנציגה עובד אחר (כנראה מנהל משמרת) ואמר שהמחשב הזה לא מוצע יותר למכירה ושהמשביר לצרכן החליט להחזיר ליבואן את הסחורה. לאחר שהעובד הלך הנציגה סיפרה לי שאוכל לרכוש את המוצר למרות זאת, לאחר שתקבל אישור מיוחד. כששאלי אם יש חובה לרכוש קודם ב250 ש"ח ממוצרי החנות נעניתי אין חובה כזו, ואוכל לקבל מחיר מיוחד אם באמת ארצה לרכוש. בשלב זה הנחתי לנציגה ונפרדתי לשלום.

בהזדמנות זו אציין, אתר היבואן נמצא בבניה וכנראה שעוד לא נפתח רשמית, קיימים בו מוצרים לדוגמה (לא אמיתיים). פרופיל החברה ריק מתוכן, אבל יש מספר טלפון: 074-7010450

עדכון נוסף:
אתמול פורסמה הודעה באתר ארגון המורים בדבר מחסור באספקת המחשבים וזו לשון ההודעה:
"להלן מכתבו של מנכ''ל אופיס דיפו (1.4.2010):

חברי ארגון המורים היקרים,

במסגרת שתוף הפעולה בין ארגון המורים לרשת אופיס דיפו בו מוצע לכל חבר ארגון המורים לרכוש מחשב נייד במחיר מבצע ברשת אופיס דיפו, לצערנו עקב בעיות בייבוא שאינן תלויות באופיס דיפו, חל עיכוב באספקת המחשבים לארץ.
אופיס דיפו עושה כל שבידה על מנת לזרז את הליך קבלת המחשבים לכלל הסניפים בארץ.
כל מורה שיגיע בימים אלה לחנויות הרשת ויבקש לרכוש את המחשב שבמבצע יוכל להשאיר את פרטיו ואנו ניצור עמו קשר ונשלח לו הודעה במייל מיד כשהאספקה תחודש ובהתאם לתנאי המבצע.
אנו מתנצילם על אי הנוחות הזמנית שנגרמה ומאחלים לכל חברי ארגון המורים חג שמח.

בבכרה,
ניסים ממו - מנכ''ל אופיס דיפו (ישראל בע''מ)"


יתכנו שני הסברים להודעה זו:
  1. מורים ומורות רבים שלא עלה בידם לקרוא את הפוסט הזה התנפלו על כל הסחורה ולא נותרו מחשבים במלאי.
  2. קיימת בעיה עם היבואן, ויתכן שהוא לא עומד בהתחייבות שלו לספק את המחשבים. יכול מאוד להיות שזה קשור להפסקת המכירה וההחזרה ליבואן במשביר לצרכן.

בהנחה שזה מותג מדבקה שהיבואן המציא, אין אף יבואן אחר שמספק את הדגם הספציפי הזה. לכן כל ניסיון לחפש את הדגם באתרי השוואת מחירים כדוגמת זאפ יהיה חסר משמעות. הדגם הנ"ל נמכר ב4 חנויות בתג מחיר של 1700 ש"ח. 2 חנויות מתוכן הן בעצם אותה חברה: "קניה טובה לישראל" ו"קניה בטוחה לישראל". חברת בת אחת של השניה, שני אתרים נפרדים. זה נראה תמוה ש2 חנויות באותה בעלות מציעות מוצר זהה בהפרש של שקל אחד.
אז הבנו שהיבואן קובע את המחיר ו"מפיץ" את הדגם לחנויות נבחרות במחיר גבוה ואין מי שיתחרה במחיר הזה. גם אין שום סיבה שמישהו יקנה את המחשב הזה בחנויות האלה כאשר ניתן להשיג מוצר זהה עם מותג מוכר במחיר יותר זול. המכירה של הדגם הזה בחנויות היא ככל הנראה מכירה פיקטיבית, שמטרתה אחת: הוכחה עבור הלקוחות (ואולי גם עבור ארגון המורים) שזהו מחיר השוק של המחשב והעסקה היא משתלמת.

זהו טריק מוכר, שכבר נעשה בעבר: לפני כמה שנים היה מבצע של 012 סמייל על מחשב נייד בתשלומים. שוב אותם תסמינים: מחיר גבוה לדגם שנמצא בתפוצה נמוכה בחנויות האינטרנט. מסתבר שהוסיפו למחשב דומה עוד 2GB זיכרון, שינו לו את מספר הדגם והכניסו אותו למבצע במחיר מופקע. כמובן שכדי שהצרכנים המחפשים בZAP לא ירגישו פראיירים, דאגו לפרסם שם את אותו הדגם במחיר יקר יותר.

קבוצת רכישה למחשב מיני נייד-
אני מאמין, שניתן להשיג מחיר יותר טוב עבור מוצר מוכר אמין ובעל אבא ואמא מאחוריו, ע"י פתיחה של קבוצת רכישה. כך, על ידי פניה מרוכזת ליבואן של הרבה רוכשים פוטנצאלים, ניתן להשיג מחיר טוב בהרבה ממה שהשיג ארגון המורים, הנמנה בין ארגוני העובדים הגדולים במדינה.
המעוניינים להצטרף לקבוצת הרכישה מוזמנים להשאיר פרטים כאן, או מלאו את הטופס משמאל למעלה.
הדגש יושם על מחשב מיני נייד, בעל מסך 10.2, עם זמן סוללה ארוך. מחשב אמין עם יבואן מוכר. קיימת העדפה למעבדים החדשים של אינטל (Atom N450) או ערכת שבבים ION של Nvidia. עקב קצב החידושים המהיר בתחום, מוקדם להתחייב על דגם מחשב ספציפי.

למעוניינים, פרסמתי מדריך מקיף לקניית מחשב מיני נייד!

לסיכום, ללא המענק מהבנק, המחיר של ארגון המורים הוא 1180 ש"ח (כולל ערכו של השי), מול 1235 ש"ח - מחיר אותו מקבל כל צרכן מהמניין עבור מחשב דומה.
אם כבר יש לכם חשבון פעיל בבנק הבינלאומי, המבצע יכול להשתלם לכם. אך לא כדאי לעבור בנק בשביל המענק הזעום הזה, במיוחד כאשר קיימים מענקים יותר גדולים בבנקים אחרים.
כמו כן נשאלת השאלה מדוע ארגון המורים הרגיש צורך לפרסם את המבצע בכל העיתונים (דבר לא זול כשלעצמו) במקום להסתפק בפרסום בחוברת מ.א.ה של הארגון.
מבצע זה לא מבצע, תמיד יש אותיות קטנות, ותמיד (בישראל לפחות) הצרכן מפסיד והמוכר עושה קופה. מעציב/מרגיז/מטריף את הדעת (הקיפו בעיגול) שארגון המורים, שמכבד את עצמו, נופל ככה בפח (או משתף פעולה במודע) והמורים בסופו של דבר מפסידים.

48 תגובות:

  1. תודה לך ידידי. בדיוק נשאלתי על הנושא וגוגל הביאני הלום. אינעל כולם.

    השבמחק
  2. תודה רבה! עזרת לי מאוד

    השבמחק
  3. תודה רבה! הערת את עיני והחלטתי שלא לרכוש את המחשב. אכן עבודה בעיניים תוצרת ישראל.

    השבמחק
  4. כמו הכוונה להארת את עיני ולא להערת.. ט.ל.ח.

    השבמחק
  5. קובי פליישמן2 באפריל 2010 בשעה 12:52

    כל הכבוד, עבודה יפה, המשך כך

    השבמחק
  6. אני לא מתפלא. רן ארז וחבר מרעיו הוכיחו כבר באינספור דרכים שהמורים חשובים בעייניהם כקליפת השום. הם התרגלו למנעמי השלטון, לשכר המופקע, להטבות ולפרוטקציות והם לא מתכוונים לוותר עליהם בקרוב. אז הנה, יש להם עוד "הישג" לנפנף בו, כמו ביטוח הבריאות שאיש לא זקוק לו או ההטבות הבלתי אטרקטיביות למופעי תרבות מסוג ד'. הם רק שוכחים שלא כל המורים מטומטמים כפי שהם היו רוצים שנהיה.
    לא לעולם חוסן.

    השבמחק
  7. כל הכבוד ידידי, באמת תמהה אני כיצד ארגון גדול כזה לא יודע להגיע להסכמים יותר מכובדים ויותר "שווים" למורים שעמלים כ"כ קשה כל השנה.
    יישר כוח על התחקיר ועל הכתבה.
    תודה
    אתי

    השבמחק
  8. מי יתן וירבו תחקירני עומק כמוך
    אין מלים בפי להביע את תודתי
    שתזכה לחרות ולאושר
    ואף לעושר וכושר
    ותמשיך ביושר
    צבי לוין

    השבמחק
  9. תודה. הערת את עיני וחסכת לי זמן ומאמץ.
    כתבה מקצועית ומושקעת.
    כל הכבוד.

    השבמחק
  10. אני בניגוד לקודמיי לא מסכים עם הנאמר!
    במקום לקנות מחשב נייד ב 1500 ש"ח אתה קונה מחשב נייד ב780 ש"ח. מה הבעיה עם יותו מותג מדבקה? זה שכל החברות מייצרות בסין את המכשירים שלהם אתה בטוח יודע. זה שאנשים קונים בחו"ל מחשב נייד שאין לו אחריות בארץ, ובכל זאת קונים, אתה בטח יודע. האם XP לא מערכת הפעלה טובה (לא טענתי שלינוקס לא)? לצורך היישומים שלי, אינטרנט ואופיס והצרכים שלי (ניידות), המחשב הנ"ל בהחלט מתאים.
    דרך אגב, כשחברות גדולות קונות "פאנלים" של טלויזיות שטוחות מחברות אחרות, שמות עליהם את הלוגו שלהם ומוכרות לך, אתה לא קונה? החברה המייצרת את המחשב הנ"ל בעבור אקסל, לבטח מוכרת אותו בעולם לחברות גדולות אחרות עם הלוגו שלהם. אולי תצא לעשות תחקיר נוסף??!!

    השבמחק
  11. תודה לכולם על התגובות.
    באשר לתגובתו של "אנונימי"-
    אם המחשב היה באמת עולה 780 ש"ח ותו לא (תרתי משמע), אז באמת הוא היה שווה את מחירו. כבן לאבא מורה אני יכול להגיד לך שתווי הקניה הם מאוד משמעותיים מבחינה כלכלית, במיוחד בחג.
    אין בעיה עם מותג מדבקה, פרט לאחריות. צריך להיות יבואן אמין מאחורי האחריות, אחרת היא לא שווה כלום. אחריות היא גורם מכריע בנוגע לקניה של מוצר אלקטרוני.
    מי שקונה מחשב בחו"ל מקבל אותו במחיר משתלם באמת, והוא מודע לחסרונות. מי שקונה מותג בחו"ל, לרוב יקבל אחריות בינלאומית.
    חלונות XP מערכת הפעלה טובה, אך מיושנת. רק איני מבין, מדוע עלי לשלם עליה מחיר מלא (הכלול במחיר המחשב) כאשר יש אפשרות לקבל XP במחיר מוזל דרך הסכם חותם. לפחות שיציעו אופציה לרכישת המחשב ללא מערכת ההפעלה במחיר זול יותר, ושהלקוח יבחר.
    השורה התחתונה - לא זול מספיק עבור מוצר מדבקה, וגם חוסר שקיפות בנושא האחריות.
    את התחקיר שלי עדיין לא סיימתי, בכוונתי להמשיכו לאחר החג.

    שבוע טוב

    השבמחק
  12. דבר ראשון רציתי להחמיא לך ולהודות לך על התחקיר המעמיק.
    דבר שני, אם כבר כולנו כאן רוצים לרכוש מחשב נייד מיני...מה ואיפה אתה ממליץ לקנות?

    השבמחק
  13. ראוי לדעתי שתעביר את הכתבה הזו לרן ארז ולאחראי על המועדון, והייתי שמחה לקבל את תגובתם. ברמה אישית שכנעת אותי ואני אשמח אם תברר פרטים לרכישה מרוכזת של משהו זול וטוב יותר...

    השבמחק
  14. תגובה לנאמר
    קודם כל אתחיל בנתוני המחשב בהשוואה למחשב הMJ122
    מחשב אקסל מגיע עם דיסק קשיח גדול יותר של חברת WD, כרטיס רשת אלחוטי התומך בטכנולגיית N (מהיר יותר ובעל טווח קליטה טובה יותר) להבדיל מהHASEE שהוא מגיע עם דיסק 120 גיגה וכרטיס רשת אלחוטי התומך בתקן G\B בלבד
    בנוגע למערכת ההפעלה שאותה אפשר לרכוש ב70 ש"ח מארגון אמורים, ידידי התחקירן כדי שתבדוק שוב את כישוריך כי שארגון המוצרים מציע זה מערכת OFFICE ולא מערכת הפעלה. על LINUX לא אדבר מכיוון שהיא תוכנה חינמית וההשוואה בין מערכת הפעלה מסוג Windows של מייקרוסופט לבין UBUNTO של LUNUX היא שקרית.
    בנוגע ליבואן. היבואן מייבא ויבא בעבר מוצרי אלקטרוניקה רבים כגון מילונט, מחשבונים מילונים אלקטרונים ועוד מוצרי מיכון משרדי רבים כך שניסיונו בתחום האלקטרוניקה הוא גדול מאוד מה שמבטיח שהמוצר EXCEL ATX 1021 הוא ברמה גבוהה ביותר!!!!
    לגבי האחריות. האחריות שמגיעה עם המחשב היא ל12 חודשים מעת הרכישה. תמיכה טלפונית זמינה מ9 בבוקר ועד 6 אחר הצהריים ומניסיון הם עוזרים בכל בעיה גם שביקשתי עזרה בהתקנת מדפסת וראוטר שברשותי!!!!
    אכן האתר שלהם בבנייה והאתר יהיה מוכן בעוד מספר ימים ויהיה אפשר למצוא בו חומר רב על המוצר

    לגבי "היבואן בשקל"
    חברת אקסל היא אכן היבואנית של המוצר והיא מוכרת אותו לחנויות מחשבים רבות בארץ (המוצר נמצא באתר זאפ בתגובה למה שנאמר שאין לחפש אותו שם) ונמצא בכמה חנויות שלא קשורות ליבואן בשום צורה שהיא!!!!!

    אז אנא ידידי התחקירן תעשה בבקשה בדיקות נוספות ואל תמאר לפסול את ארגון המורים ואת מחשב אקסל

    השבמחק
  15. שלחתי לאבי פסקל מארגון המורים בקשה לתגובה על הפוסט, טרם קיבלתי תשובה.

    בנוגע לרכישה מרוכזת, המעוניינים מוזמנים להירשם בטופס הבא:
    http://tfasim.org.il/tofes/uhyhz
    הדגש בקבוצת הרכישה יהיה על מחשב מיני נייד אמין, עם זמן סוללה ארוך, ומשולב עם כרטיס מסך סביר (Nvidia Ion או לפחות המעבדים החדשים של אינטל)
    המחיר, מקווה שיהיה זול. זה תלוי במספר הקונים.

    תגובה לאנונימי:
    לא חידשת בנושא הדיסק הקשיח, ציינתי זאת בגילוי הנאות, הבדל זה לא משמעותי.
    ארגון המורים לא מציע מערכות הפעלה, זה משרד החינוך שמציע זאת. וכן, הוא מציע גם אופיס וגרסאות של וינדוס 7 וויסטה, כל זאת בתשלום רק עבור הדיסקים והמשלוח (הרשיון חינם במסגרת הסכם חותם)
    לאחר שבוע נסיון בו עבדתי רק עם לינוקס אובונטו, אני יכול לומר בבטחון שהמערכת יותר טובה מחלונות על כל גירסאותיה, יותר מהירה, פשוטה ובעברית מלאה.
    לגבי כרטיס הרשת בתקן N, לא מצאתי מידע על כך באינטרנט, אשמח אם תביא קישור.
    בנוגע ליבואן, שוב, אתה לא מחדש. רשמתי שהוא מייבא ציוד משרדי אך לפי הידוע לי זו הפעם הראשונה בו הוא מייבא מחשבים ניידים גרידא.
    היבואן בשקל- כותרת פיקנטית שרומזת על הפרשי המחירים הזניחים בשתי חנויות זהות שנמצאות באתר השוואת מחירים. המחשב נמצא באתר זאפ אך מחירו שם לא משקף את מחירו האמיתי של המחשב, לכן אין טעם לחפשו שם.

    לפי תגובותיך אני מניח כי אתה מכיר היטב את היבואן. אתה מוזמן ליצור איתי קשר במייל ולהביא לי תגובה רשמית של היבואן אותה אפרסם בפוסט בצורה מכובדת. זה עדיף על תגובה אנונימית שלא כולם רואים.

    במידה ויש לך עוד הערות או הסתייגויות על הנאמר אתה מוזמן לכתוב.

    השבמחק
  16. ידידי, אתה גדול. תודה שהארת את עיני, כמעט וקניתי את השטות הזאת היום. נורא קל להפעיל מניפולציה על אנשים, אני מודה לך ולימדת אותי היום שיעור קטן על צרכנות.
    ישר כח

    השבמחק
  17. שתי הערות
    א. כל הנושא של "השתעבדות לבנקים" שחוזר ומודגש שוב ושוב מיותר, כי כולנו - מה לעשות - מקבלים משכורתינו בבנק זה או אחר.
    כש"טוחנים" את אותו הענין - שאינו העיקר פה - שוב ושוב, זה מסיט את תשומת הלב מהבעיה העיקרית.
    אני, לדוגמא , מנהל חשבון בבינלאומי למעלה מ30 שנה, בלי קשר למקום העבודה, ושום מתנות חד פעמיות של בנק זה או אחר לא הזיזו אותי. אני מניחה שזה נכון לגבי מרבית האנשים.
    אז שוב - לא זה העיקר, אלא יתר הדברים שפרטת.

    ב. את הבעיה העיקרית ניסחה סבתא שלי, זצ"ל:
    מה שבזול ביוקר, ומה שמאד בזול - מאד מאד מאד ביוקר.....לכן מי שאין לו כסף (מורים?) אסור לו להתפתות לקנות בזול....

    ולכו תתווכחו עם חוכמתה של מי שלא חיתה בעידן המחשבים, הסלולרים האיפונ/פודים וכו'.
    שבת שלום.

    השבמחק
  18. ידידי התחקירן אני מציע לך לבדוק שוב לגבי מערכות ההפעלה שניתנו לארגון המורים\משרד החינוך שהם מקבלים
    לגבי ההבדלים בדיסק הקשיח אכן זהו הבדל זניח אך משמעותי מאוד מבחינת מחיר ומבחינת אלו שצריכים זאת (40 גיגהבייט זה לא עניין של מה בכך).
    לגבי מערכת הפעלה- כמו שציינתי אכן אובונטו היא מערכת מצויינת איך אין מה להשוות למערכת windows שהיא מערכת מוכרת ונוחה הרבה יותר למשתמשים בסיסים ובנוסף, זה לא משנה כמה אובונטו תהייה טובה בשורה התחתונה היא חינמית!!! להבדיל מתוכנת מייקרוספט שהיא לא ולכן זה מייקר את המוצר אני בטוח שאם היה ביקוש למחשב ללא מערכת הפעלה\מחשב עם לינוקס, זה היה מוזיל את המוצר אבל הדרישה הייתה עם מערכת הפעלה של מייקרוספט לכן פגיעה בשמו של המוצר או של היבואן היא ממש לא נכונה.
    לגבי ככרטיס רשת מתקן N, כמו כל בן אדם שעושה תחקיר הייתי מציע לך לרכוש את המחשב ולבדוק אותו ולבדוק את המפרט הטכני שלו ולראות שהוא אכן מגיע עם רטיס מתקן N, את שירות הלקוחות, וכמובן את הביצועים שלו, שוב לפני שאתה מסיק מסקנות.
    לגבי יבואן בשקל- אני אחת החנויות שמוכרות את המחשב וכן, אני מכיר את היבואן ואני יכול להבטיח לך שאין שום משחק של היבואן על מנת להטעות את הצרכן, היבואן מוכר למספר דילרים את המחשב במחיר X ומכאן הדילרים יכולים לעשות ככל העולה על רוחם, כמוני לדוגמא קניתי את המחשב בX כסף ואני חושב שאני יכול לפרסם אותו במחיר ככול העולה על רוחי (אין קשר ליבואן אני מדגיש שוב!)
    ואם תשאיר פה מייל אשמח להראות את הפוסט הזה ליבואן ולבקש ממנו תגובה רשמית.

    השבמחק
  19. אנונימית יקרה, את צודקת. תיקנתי את הפוסט וסידרתי כדי למנוע כפילויות.

    אנונימי, כמעט ואין הבדל במחיר בין דיסק של 120 לדיסק של 140.
    אני מעריך שלא אצליח לשנות את דעתך על מערכות הפעלה בקוד פתוח בתגובה אחת. אני רק יכול לומר שבשנים האחרונות חל שיפור עצום בנוחות ובפשטות של לינוקס, גם ללקוחות בסיסיים, ואובונטו עומדת בראש בתחום זה. הרעיון הזה של פסילה על הסף של דבר חינמי הוא שגוי ומקורו בדעות קדומות. הקוד הפתוח הוא טוב בהרבה מקוד סגור. על קצה המזלג אני אשווה את הקוד הפתוח לכלב מעורב- הקוד הגנטי שלי מגוון הרבה יותר, ולכן הוא חסין הרבה יותר בפני מחלות ווירוסים. זאת בהשוואה לקוד סגור מבית מיקרוסופט - כלב גזעי שמכיל מגוון מצומצם של קוד גנטי והרבה יותר פגיע ממתקפות וירוסים.
    אתה מוזמן לנסות בעצמך את אובונטו ולא לפסול על הסף.

    כאשר מציעים מחשב לאוכלוסיית המורים, יש להקשיב לצרכים המיוחדים לו. וכן, כאשר המורים מקבלים רשיונות מיקרוסופט בחינם, משמע יש דרישה לממש זכות זו, או לפחות לתת אפשרות לרכישה ללא מערכת הפעלה ולתת לרוכשים להחליט. אני לא מאשים בזה את היבואן, אלא את ארגון המורים שלא קשוב לחבריו.

    אם הייתי כותב ביקורת טכנית על המחשב מן הסתם שהייתי בודק אותו פיסית. אולם לא כך הדבר, ואיני מתיימר לכתוב ביקורת כזו. הפוסט עוסק במבצע שהוא לא מה שחושבים במבט ראשון מבית היוצר של ארגון המורים.
    בתור חנות שמוכרת את המחשב תרשה לי לשאול כמה אנשים באמת קנו אצלך את המחשב, כאשר ניתן למצוא מחשב ממותג במחיר יותר זול ממה שאתה מוכר. הזכרת החנויות בפוסט נעשתה לשם השוואה, הקוראים יחליטו על בסיס העובדות מהו ערכו האמיתי של המחשב.
    המייל שלי: yybbzz@gmail.com

    השבמחק
  20. אם אתה כותב בכותרת הפוסט שהמחשב שמציעים לכם ממש לא מומלץ זה מסכם בכמה מילים את כל הנאמר פה אם כבר תתקן את הכותרת למבצע שמציעים לכם הוא לא מומלץ
    כי המחשב מצויין ואני אומר את זה מניסיון טכני

    השבמחק
  21. ולידיעת כולם, אם יש לך חשבון פעיל בבינלאומי ואתה משתמש בכרטיס האשראי שלהם באופן שוטף,
    הינך זכאי למענק של 500 ש"ח ללא כל קשר לאיזשהו מבצע(כן,כן!!!) תבדקו עם הבנקאי שלכם בסניף....

    השבמחק
  22. וואו אתם עמוקים.......
    בקיצר, יש לי כבר חשבון בבנק,שווה לקנות? השימוש שלי בסיסי. מבחינתי מחליף קלסר מגושם ואין לי זמן לגלוש בזמן השיעור כך שעולם הגלישה לא מעניין.

    השבמחק
  23. חשדתי וחיפשתי היכן הקאצ'. היה ברור לי שכרגיל האירגון מציע "לא מציאה" כמו תמיד. תודה שהארת את עיני. חבל שכ"כ הרבה מורים מתפתים וקונים את ההבלים שהארגון מספק להם. אלו פניה של מערכת החינוך ושל העובדים והעומדים בראשה. חבל.

    השבמחק
  24. מכירה הרבה מורים שאכן קנו את המחשב אבל מאד מאד מרוצים1!!!!

    השבמחק
  25. יקירי התחקירן
    כבעל של מורה, וטכנאי PC ומהנדס רשתות מוסמך MCITP מטעם Microsoft, אני יכול להאיר ולהעיר לציבור המורים ולתת מס' טיפים בנוגע למחשב המדובר (EXCEL ATX 1021), יש יתרונות ויש חסרונות בעיסקה הנ"ל:
    ראשית היתרונות:
    - מחיר מחיר ועוד פעם מחיר, 280 ש"ח לזכאים ,למנהלים חשבון בבנק בינלאומי(כמוני), גם אם המחשב לא טוב (מה שלא נכון בכלל) מקסימום הלכו 280 ש"ח,דיסק קשיח 160GB גדול ומספיק ביותר ל NETBOOK שכל מטרתו היא אופיס ואינטרנט, ככלל מחשבי נטבוק לא מתאימים לדברים אחרים כגון צפיה בסרטים ומשחקי מחשב , שלא נדבר על הרצת תוכנות כבדות עם דרישות גראפיות וריבוי משאבי חומרה, 1GB זיכרון DDR2 מספיק בהחלט להרצת מערכת הפעלה XP על המחשב,
    בדקתי את המחשב, גיסתי מורה וכבר קיבלה את המחשב, ביצועים טובים ומהירים בהחלט משביע רצון בגלישה ברשת, לא בדקתי הרצת ישומי אופיס,
    חסרונות:
    למה קובעים לנו את סוג מערכת ההפעלה? אני הייתי מעדיף להתקין WIN 7 STATER למשל,
    קיימים היום בשוק מעבדים יותר חזקים מה N270 בהפרשי מחיר מינוריים,
    למרות שרוב מוצרי האלקטרוניקה מיוצרים היום בסין, בכל זאת EXCEL מותג לא מוכר,
    אז שכל אחד יעשה את החשבונות שלו ביחס עלות ותועלת ותמורה, יחד עם זאת לבוא ולפסול את המחשב ואת העסקה בצורה גורפת זו טעות .
    בהצלחה

    השבמחק
  26. כל הכבוד ,מאוחר מדי ,נפלתי ברשת,רכשתי חשכו עיני המכשיר מיומו הראשון פועל אך ורק עם חשמל.
    הבטריה היא רק קישוט, נכון שיש תמיכה והם משתדלים מאוד. אבל כבר רבותינו שאינם מאמינים צדקו: כל אישה יכולה לתת רק מה שיש לה.וכאן בנתיים התשומה בלשון המעטה מדאיגה אותי .
    האמת שאני בניתי על המוניטין של ארגון המורים.
    היום אני חושש שהזול יעלה לי ביוקר.
    חבל שגם בארזים נפלה השלהבת...

    השבמחק
  27. מי ממן את רשת הפרסומים היקרה ,שהתפרסמה בעיתון

    אודות המחשב הצולע...

    האם זם רק ספין ...

    האם זה עוד חוליה בתרבות החינוכית !!!

    הגיע הזמן שהעניין יבדק אולי מבקר המדינה .

    זה גוף ציבורי.

    השבמחק
  28. זו שעררויה , זה צעצוע חנוכה , לראותם בלבד.

    השבמחק
  29. תודה רבה
    שמעתי על המבצע וכבר כמעט קניתי, רק שלא היה מפרט ברור,
    נכנסתי לאינטרנט כדי לראות את המפרט, למרות שכל החלטתי לקנות.
    בלוג זה, והודעות אחרות שינו את דעתי.

    אני מניח כי ארגון המורים לא כזה מטומטם, נעשה פה תרגיל עוקץ במימדים מאוד גדולים.
    בושה!
    תודה לך שוב.

    השבמחק
  30. את התגובה אני כותב מהמחשב החדש-EXCEL ATX-1021
    המחשב סביר, המקלדת סבירה והמחשב באופן כללי מספק את מה שצרכן מחשבים בסיסי צריך.
    נכון, כנראה שזאת סתם דרך להפתר מעודפים במרתפי החברה או משהו בסגנון, אבל היי-מחשב נייד ב300 ש"ח, לא תקנה?

    השבמחק
  31. בשורה התחתונה מי שרוכש את המחשב נפרד מ 1180 שקלים חדשים, אל לנו ליפול בקסמם של תרגילי חשבונאות כאלו או אחרים. תווי הקניה הם כסף שניתן לנצל לדברים רבים, וניתן לקבל מענק של 1500 ש"ח מבנקים מתחרים (או מחשב חינם + עודף אם תרצו),זה לא משתווה אפילו למענק הזעום של 500 ש"ח בבנק הבינלאומי.

    השבמחק
  32. למר kate הנכבד,
    רואים שעשית את החישוב במחשב 1021 אקסל שאפו,
    תגיע רחוק...
    גרמת לייסוף השקל, אולי נציע את המחשב שלך לבנק העולמי ולאיחוד האירופי.
    ליוון נמכור זאת בהון, כי הרי זה יוכיח לכל השוק האירופי כי החישובים שלהם היו מוטעים .
    הם חישבו במחשבים מימי הבניים המוקדמים ולכן הם הגדילו את החוב פי 4.
    אדרבא שיקחו את מר קאטה ומחשבו והוא יוכיח להם בקליפת אגוז את גודל טעותם.
    אנחנו מקווים שכבודו לא משמש כמורה למטמט' בגמנסיה...

    השבמחק
  33. רכשתי מכשיר והוא כל הזמן בתיקונים...

    כל תיקון 21 יום המתנה ,האם אתם מאמיניםת אומרים שהם לא מספיקים ...

    השבמחק
  34. כל הכבוד לפראיירים .

    הם לעולם לא מסתלקים מן העולם וחצי תאוותם בידם.

    הם רק מתחלפים.

    צריך לחנך את התלמידים בשעורי החיים, איך לשרוד בגונג'ל שמנהיגים אותו עסקנים באיצטלא של שומרי המוסר והצדק.

    תמשיכו לתמוך במסחר הכושל, שלא ימצא את עצמו בלי פרנסה.

    שאפו לכם חיזקו ואימצו ועל תחתו. בלעדיכם תחסר הפרנסה להרבה מאוד מפרנסים. פה, בארה"ק תובב"א.

    השבמחק
  35. חבל"כ - חבל על הכסף.- חבילה לא שווה כסף.

    השבמחק
  36. יקב הדין את ההר26 במאי 2010 בשעה 20:11

    צריך להקים ועדת חקירה שתבדוק את כל הסיפור על ה-x

    הגדול . הקטן הזה.

    בכל מקרה ,אני שואל את חברי הנכבדים ,האם אין קשר בין הקמפיין הפרסומי היקר לבחירות המתקרבות ליו"ר הארגון.?
    האם אין כאן סוג של ניצול מותג (ארגון המורים) עטוף בנייר של דג מלוח ??? שתוחלת חיי המדף שלו קצרים !

    השבמחק
  37. מאוד רציתי אך כעת אני שמח... הזול-יקר!

    דן החסכן

    השבמחק
  38. קנינו את המחשב לפני חודש וחצי, עובד מצויין ללא בעיות , קניה מוצלחת מאוד

    השבמחק
  39. זה מז"ל - מותג זבל ,אם יש לך מזל הוא יפרפר,עד שיגווע...

    השבמחק
  40. מחשב מעולה, סוללה מחזיקה מעל שעתיים, ניתן להתקין סוללה 6 תאים בתוספת מחיר, ביצועים מהירים מאוד ,גם באפליקציות אופיס גם בגלישה ברשת, השורה התחתונה : אחלה מחשב

    השבמחק
  41. "מחשב מעולה"... האם אתה בטוח שאתה מדבר על excel 1021
    כנראה שהחלפת אותו עם מישהו אחר.

    תבדוק שנית מה כתוב עליו.

    השבמחק
  42. לאחר קנית המחשב אני מאוד מרוצה ממנו, עושה את העבודה בצורה טובה מאוד, יצאתי איתו לחו"ל לשבוע, עבד כמו נמר, התחבר לרשתות אלחוטיות בתוך שניות, ממש תענוג, מי שמבטל את המחשב הזה לא מבין כלום במחשבים ניידים ונט בוקים,

    השבמחק
  43. לכל המכפישים למיניהם.
    אני אחד מהרוכשים (המרוצים יש לציין) ודווקא מדובר במחשב סביר לכל הדעות.
    נכון, איכות ההרכבה אינה בשמיים, נכון שכנראה היבואן עושה רווח על הלקוחות, נכון שאפשר לקנות משומש במחיר הזה - אבל בסופו של דבר מדובר בעסקה משתלמת.

    לכל היישומים הפשוטים (אינטרנט, שירים, מסמכים ויוטיוב) - הכל עובד פיקס.

    דבר מציק בולט הוא משטח העכבר שנלחץ בעת הקלדה ואינו ניתן לביטול, אבל גם איתו ניתן לחיות.

    טיפ למעוניינים: ככל שהוא יהיה פחות עמוס בתוכנות, כך הוא יעבוד מהר וטוב יותר ויבצע את המשימות הנדרשות.

    השבמחק
  44. אחלה מחשב, לכל המלעיזים, יש לכם ככל הנראה הרבה ניסיון עם הכפשות ולכלוכים, - במחשבים אין לכם מושג!

    השבמחק
  45. היום התקלקל לי המחשב. באופיס דיפו מסרו לי שזה מחשב על הפנים עם המון החזרות. הציעו לי שארגון המורים יתבע את Excel.

    השבמחק
  46. מחשב לא רע הוא נימצא קבוע אצלי בתיק אפילו נפל פעם ולא קרה לא כלום אופיס גלישה באינטרנט תיק מסמכים סקייפ אירגון תמונות ממצלמה אנני יודעמה עוד צריך משתמש . בקיצור זה לא תותח אך עושה את העבודה

    השבמחק
  47. הסוללה במחשב שבקה חיים היכן ניתן לרכוש סוללה חדשה ?
    מחשב נייד ללא סוללה דומה לחתן ללא כלה
    אודה למי שיעזור ויענה לשאלתי

    השבמחק