יום שלישי, 11 באוגוסט 2009

גורילה-פוד, חצובה או צעצוע, ביקורת. Gorillapod SLR ZOOM

זו ציפור? זה מטוס? זה סופרמן?
לא, זו גורילה!
לא סתם גורילה, חצובת גורילה שהתחברה עם מצלמה, ומסוגלת לסחוב את התינוק שלה על הכתפיים גם אם הוא שוקל 3 קילוגרם.
שמעתם נכון, אם תינוקות אנושיים היו נולדים עם חיבור חצובה אוניברסלי של 1/4 אינטש, אז הגורילה-פוד הייתה יכולה לסחוב תינוק ממוצע בבטחה.


נכון, התחדשתי בחצובה חדשה וקצת לא שגרתית, בארץ היא מוכרת בשם Gorillapod GP3, השם המקורי של הוא Gorillapod SLR ZOOM,מיני חצובה (בגודל של חצובת שולחן, אבל ממש לא כזאת),היא מפרקית, 27 מפרקים בדיוק, 9 בכל רגל, כל מפרק הוא משל לראש חצובה כדורי, והתוצאה - גמישות בלתי מוגבלת.
נפרדתי מ225 שקלים בעבור הדגם הגדול, ישנם דגמים קטנים וזולים יותר, הGP2 סוחב 800 גרם והאח הקטן GP1 ישא 300 גרם. יש גם דגם גדול יותר עד 6 ק"ג ומתאמים לחיבור פלאשים (פתרון מעולה לתליה של פלאשים במקומות לא שגרתיים. עוד עזרים הם רגלי שפיצים לנעיצה בשלג או סתם בדשא של השכן, וגם, הפתעה, ראש כדורי!

אז למה בחרתי להתחיל ביקורת על הגורילה-פוד עם הומור שחור על תינוקות?
מאוד הגיוני, לרובנו מצלמות יקרות מבחינה חומרית ורוחנית ואנחנו לא רוצים שיקרו להן תאונות מחרידות, אנו רוצים לדעם שהן תמיד בידיים טובות.
ובכן, אני יכול להרגיע אתכם, הגורילה-פוד היא לא צעצוע, היא פשוט סוס עבודה. מצויינת לצילומי מאקרו, TimeLapse, פורטרטים עצמיים וצילומי לילה ארוכי חשיפה.
בל נשכח את היכולת שלה להיקשר אל כל עמוד אנכי, קורה, ענף של עץ או כל אובייקט, לא בהכרח בעל משטח אופקי (שולחן רצפה קרקע = שר"ק). אפילו הצלחתי לתלות את הניקון שלי D5000 עם עדשה 18-105 VR עם פלאש עלום שם (Miranda, לא הלינוקס) במשקל כולל של קרוב ל1.5KG, נחשו איפה? על מתלה המפתחות בחדר שלי.
לא לקחתי סיכונים מיותרים, לפני כל תלייה אמיצה שכזו בדקתי את היציבות מס' פעמים, ורק אז חיברתי את המצלמה.


המפרקים הם קשיחים למדי, יש להפעיל כוח סביר כדי לכוון אותם, אך היציבות משתלמת וללא דופי.
הגורילה מגיע באריזת קרטון חצי פתוחה, אז שימו לב במעמד הרכישה ששמרו עליה מאבק. היא נכנסת לכל תיק צילום (כמעט) ובאה עם מתאם לחיבור למצלמות בעלות בורג 3/8cm.
אני ממליץ עליה בחום, גם על אחיות שלה, GP1 למצלמות קומפקטיות, GP2 לדמויות SLR או לאולימפוס E450 עם עדשת קיט, או GP3 עבור כל השאר.
אם כי, לצלמי הטלה שביננו, לא הייתי ממליץ על חיבור שכזה ללא תושבת המתחברת לעדשה, נקודת שיווי המשקל משחקת תפקיד חשוב בייצוב הגורילה, לכן עדשות טלה ביניים כבדות כמו ה18-200 פחות מומלצות (ללא תושבת).
ללא ספק תוספת נחוצה לתיק הצילום, כלומר רענון לתיק, במידה ואתם לוקחים אותה במקום חצובה רגילה.

עוד תמונות כאן.

בפוסט הבא, תלמדו איך מחברים פלאש למצלמה בעזרת חוט טלפון וכושר אלתור.
עד אז, תצאו מהריבוע המחשבתי, תהיו יוצאי דופן!

3 תגובות:

  1. סיקור מעולה....מסכים עם כל מילה...באמת יש תחושה שאני שומר על תינוק והיא עושה את העבודה בצורה טובה....מה שמאכזב זה שהחצובה בא בלי ראש וזה מאד מגביל....גם החיבור של החצובה מסובך ובסוף גם העינית לא כל כך פרקטית...אולי אם אני אצליח להשיג ראש כדורי המצב ישתפר אבל לא עד הסוף כי אני עדין לא ראה ברוב המקרים את מה שאני רוצה לצלם....אבל החצובה לא אשמה בזה והיא עושה את העבודה שלה בצורה הטובה ביותר.

    השבמחק
  2. כאן בא ליידי ביטוי היתרון של מסך מפרקי ושימוש בLiveView, כמו בD5000.
    ראש כדורי בהחלט עוזר, במיוחד לצילום אנכי, רק אל תקנה בארץ... יקר מדי בשביל חתיכת פלסטיק

    השבמחק
  3. גם אני משתמש ב GP3 עושה את העבודה מצויין ומאפשרת לי לקחת אותה תמיד איתי ולא לסחוב חצובה שהיא תמיד מעיקה
    ראש לחצובה זה ממש לא בעיה לקנות מתאים, אפשר להשיג בסביבות ה 170 ש"ח
    ממליץ על החצובה מאד

    השבמחק